Split schema: dag 2

Vandaag was het tijd voor dag 2 van mijn split schema. Ik deed deze oefeningen op woensdagavond, een dag na de eerste trainingsdag. Deze dag trainde ik vooral hamstrings en onderrug. Mijn schema bevatte vandaag de volgende oefeningen:

          Romanian deadlifts. Ik gebruikte een stang van 35 kg en deed 3 setjes van 10 herhalingen.

          Bulgarian split squats. Deze oefening was nieuw voor mij, ik voelde hem vooral in mijn quadriceps. Ik gebruikte een fitnessbankje om een voet op te leggen en nam in beide handen een dumbbell van 6 kg. Ik deed 3 setjes van 10 herhalingen.

          Good mornings. Voor deze oefening gebruikte ik een stang van 25 kg en deed wederom 3 setjes van 10 herhalingen. Hoewel deze niet echt zwaar voor me voelde en ik heb genoteerd dat hier de volgende keer wel wat gewicht bij mag, voelde ik de volgende dag wel dat ik mijn hamstrings had aangepakt.

          Leg extension. In plaats van de normale leg extension deed ik hier een hip thrust in het leg extension apparaat. Ik ging met mijn schouders op het bankje liggen, mijn collega tilde de rol die je normaal gesproken met je onderbenen omhoog duwt op en ik kroop met mijn heupen onder de rol. Dan kun je op een handige manier de hip thrust uitvoeren, zonder dat je een pijnlijke stang op je heupen moet leggen. Deze oefening deed ik ook 3x 10 herhalingen en ik gebruikte 50 kg.

          Kettlebel swing. Ook hier weer 3 sets van 10 herhalingen met een kettlebel van 1 kilo.

          Burpees. En last but not least, mijn favoriete oefening… niet dus. Wat heb ik een hekel aan burpees! Toen ik uit de leg extension kwam, was ik wat duizelig, dus ik wist nog niet zeker of burpees een goed idee waren. In plaats van 3 keer 10 deed ik er 3 keer 8.

Vandaag probeerde ik ook weer onze plank challenge. De vorige keer deed ik hem na mijn training. Omdat dat niet echt een succes was, deed ik hem deze keer ervoor. Ik hield het anderhalve minuut vol, met een challenge bag van 25 kg op mijn rug.

splitschema_5

splitschema_4

splitschema_3

splitschema_6 splitschema_7

splitschema_2

splitschema_1

Als cooling down fietste ik 7 km naar huis.

Hoe ging deze training?

Ik was er vrij vlot doorheen. Ik ben ongeveer 3 kwartier bezig geweest, inclusief de plank challenge en hier en daar een praatje. Ik had toch een klein beetje spierpijn van de vorige trainingsdag, en daarom is het extra fijn om de spiergroepen apart van elkaar te trainen. Omdat het vaak compound oefeningen zijn, sluit je natuurlijk niet uit dat je bepaalde spieren wel tee keer hebt getraind. Maar ook deze keer ontbrak de stevige spierpijn, die ik soms stiekem best lekker vind. Volgende keer misschien nog maar een tandje erbij?

De volgende training wordt er een voor de borst, schouders, triceps en buik. Ik heb zo’n vermoeden dat ik na die training nog wel even terug zal komen op het gebrek aan spierpijn! Deze training heb ik voor zaterdag of zondag gepland. Daarna volgt mijn verslagje over de laatste trainingsdag.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s