Split schema dag 3

Vandaag is het tijd voor dag 3 van mijn split schema. Eigenlijk dus dag 4 van het schema, maar dag 1 heb ik verruild voor de lessen die ik geef op maandagavond. Deze training deed ik op zaterdagochtend. Het was een vrij korte training, als je een beetje doorwerkt kun je eigenlijk alle trainingsdagen wel binnen 40 minuten afwerken. Ik vertel je uit welke oefeningen deze training bestond.

  • Incline Bench press. Ik doe normaal gesproken altijd de normale bench press, dus plat liggend op het bankje. Deze variant was even wennen, maar ging prima. Ik moest een paar stangen proberen tot ik het juiste gewicht had gevonden. Ik deed 3 keer 10 herhalingen met een stang van 20 kilo.
  • Lying dumbbell press. Ook hier moest ik weer een paar verschillende gewichten proberen tot ik het juiste gewicht had gevonden. Ik begon met 7 kg, maar die vond ik wat te licht. Ik maakte de eerste set van 10 herhalingen af. Toen pakte ik 9 kg maar dit bleek weer net te veel te zijn voor 10 herhalingen, dus deed ik 2 setjes van 8 herhalingen.
  • Triceps extension. Deze deed ik met 1 gewicht van 10 kg, wat ik met 2 handen vasthield (overhead extension). Deze kan ook met 1 arm, dan strek je je arm uit naar achteren. Ik weet niet welke ze specifiek in dit schema bedoelen.
  • Triceps dip. Deze deed ik op het box jump plankje aan de “apenkooi”, zoals ik het multistaion noem. Ik zette mijn voeten ver weg en deed met bijna gestrekte benen 3 sets van 10 herhalingen.
  • Planking. Hier probeerde ik onze challenge weer eens uit. Mijn collega legde de challenge bag van 25 kg op mijn rug en ik wist het 1 minuut vol te houden. Beetje teleurstellend, dus ik deed nog eens een minuut. Blijft toch wel echt zwaar deze!
  • Crunches. Na de plank volgden nog een paar crunches. Volgens het schema moest ik er 3×10 doen. In plaats van crunches deed ik sit ups, waarbij je dus volledig tot zit omhoog komt. Ik deed 10 rechte, 10 schuine naar links en 10 schuine naar rechts.

split schema_1

split_schema_2

slit_schema_3

split-schema_4

split-schema_5

split_schema_6

Ook van deze training had ik weer nauwelijks spierpijn. Ik heb alleen mijn triceps een beetje gevoeld. Zondag ben ik een kort rondje gaan hardlopen. Ik was al een tijdje niet gegaan en vanwege het warme weer en mijn drukke planning, kon ik niet langer dan 5 km gaan. Nou, dat was echt voldoende! Ik had het er behoorlijk zwaar mee. Maandag had ik zelfs wat spierpijn in mijn bovenbenen, wat ik normaal gesproken van hardlopen nooit meer krijg.

Hoe bevalt dit schema?

Ik vind het heel fijn om te trainen met een schema. Ik weet precies wat er die dag op het programma staat, dus hoef ik nooit zo verloren rond te struinen door de gym en te bepalen wat ik eens zal gaan doen. Wel vind ik de trainingen vrij kort en niet superzwaar. De tweede week zal ik proberen de oefeningen met wat meer gewicht te doen. Even kijken wat het resultaat daar van zal zijn, en de week daarna evt wat oefeningen toevoegen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s