De derde meting bij Health Advies Breda

Een tijdje geleden kon je hier op mijn site lezen dat ik samen met Ana van Followfitgirls een bezoek had gebracht aan Health Advies Breda. We kregen een eetschema en een trainingsschema. Ik ging er volop mee aan de slag en de eerste maand ging het supergoed. Ik merkte meteen dat mijn lichaam beter herstelde doordat ik nu wel voldoende eiwitten binnenkreeg. Echter na een maand werd ik ziek en kon ik een week niet eten, de week daarna heb ik alleen maar slecht gegeten en in totaal kon ik 2 weken niet sporten. Daarna ging ik een week naar Curaçao, waar ik wel wat ben gaan hardlopen, maar ook 3x per dag uitgebreid heb gegeten. De tweede meting was dan ook niet top. Mijn vetpercentage was maar met 1% gezakt. Ik kreeg een nieuw schema en ging weer aan de slag.

De vorige keer hebben we veel te lang gewacht met de meting, dus ik besloot deze keer na 6 weken terug te gaan. Zonder Ana, want die zat lekker in de zon aan de andere kant van de wereld. Ik was heel benieuwd of ik progressie geboekt had. Ik voelde zelf namelijk geen verschil, en ik had stiekem toch bijna elke dag wel wat chocola gehad en ik was een weekend gaan skiën, waar ik natuurlijk niet op mijn eten heb gelet.

hab_1

De meting

Vrijdag 27 januari stapte ik op de trein richting Breda voor de meting en om te bespreken hoe het nu gegaan was. Ik kon weer bij Zwier terecht. Heel fijn, zo’n vaste contactpersoon. Hij weet precies waar ik mee bezig ben (of zou moeten zijn) en ik kan aangeven waar ik tegenaan loop, zodat hij eventueel aanpassingen kan doen aan mijn schema’s. Na een kort praatje gingen we meteen meten. Blijkbaar was het verschil al echt te zien! Ik had dat zelf totaal niet in de gaten. Zwier gaf aan dat mijn huid er beter uitzag en ook strakker om mijn spieren lag. Kijk, dat moeten we hebben! De meting kwam iets onder de 17% uit. Vorige keer was dat 20,3% dus ruim 3% gezakt.

Hoe heb ik dat gedaan?

De afgelopen tijd heb ik gewerkt met een eetschema waarin hoge koolhydraatdagen en lage koolhydraatdagen werden afgewisseld. Ik mocht dus de ene dag relatief veel en de andere dag relatief weinig koolhydraten. Op zich ging me dat best goed af. De zwaardere trainingen plande ik op de high carb dagen en op de low carb dagen nam ik rust, of ging ik een rondje hardlopen. Omdat ik mijn chocola zo miste, mailde ik Zwier met de vraag of ik dat echt niet mocht. Ik kreeg antwoord dat ik tot 200 kcal per dag chocola mag (maar liever beperkt tot 2 a 3 dagen per week). Die reep Tony’s Chocolonely kon dus gewoon in mijn bureaula blijven liggen.

hab_5

De hoge koolhydraatdagen waren sowieso geen probleem, op de lage koolhydraatdagen had ik wel wat honger, vooral tussen lunch en avondeten. Een blikje cola light om 14.00 uur was dan echt een geluksmomentje.

Verder mocht ik ook 1 dag per week “refeeden”. Dat was mijn cheatday en die is heilig hoor! Met mijn vriend spreek ik op maandag af welke dag die week onze cheatday is. Dit doen we al sinds ik voor het eerst bij Health Advies Breda ben geweest. We gaan vaak lekker uit eten, of we halen wat af.

Qua training hebben we het bij een splitschema voor 2 dagen gehouden. Daarnaast geef ik 1 avond per week les (steps en club power) en ga ik minimaal 1x per week hardlopen (maar liever nog 2x per week). Vooral het upper body schema vind ik leuk om te doen. Legday is niet mijn favoriete dag…

hab_7

Ik merkte vooral met hardlopen een verschil tussen de hoge en lage koolhydraatdagen. Als ik ga rennen op een lage koolhydraatdag, voelen mijn benen veel zwaarder en heb ik er echt meer moeite mee dan op hoge koolhydraatdagen.

hab_4

hab_6

En hoe nu verder?

Ik was positief verrast met mijn resultaat, waardoor ik de motivatie weer 100% terug heb. Ik vind het heel interessant om te zien wat een bepaald voedingsschema met je lichaam kan doen en hoe goed je je kunt voelen als je voldoende van alle voedingsstoffen binnen krijgt. Ik ga nog een weekje door met mijn schema’s en dan krijg ik weer een nieuw voedings- en trainingsschema. Ik ben benieuwd! Mijn doel is nu om mijn benen en billen wat meer te shapen (daar zit nog wat te veel vet) en proberen mijn kuiten wat minder breed en massief te krijgen.

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

 

Advertenties

2 gedachtes over “De derde meting bij Health Advies Breda

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s