Update Health Advies Breda: hoe gaat het nu?

Het is alweer veel te lang geleden dat ik met Ana bij Health Advies Breda langs ben geweest. De vorige keer kon je lezen dat ik me niet zo goed aan mijn schema had gehouden, maar toch nog een redelijke meting had. Na deze meting ben ik niet meer geweest, maar hoe gaat het nu eigenlijk met het volhouden van mijn schema’s?

Toen ik eind april naar Curacao ging, was het me gelukt om een platte buik te krijgen. Ik merkte dat ik daardoor toch net wat fijner in mijn bikini over het strand liep. Het is natuurlijk wel zo dat deze foto gemaakt is in de ochtend, voor het eten maar na het hardlopen. Zoals bij iedereen mijn “meest platte” moment van de dag. En ondanks de platte buik had ik nog altijd geen zichtbare buikspieren. Deze ga je zien wanneer je vetpercentage laag genoeg is en dit is bij iedereen anders. Blijkbaar ben ik een van de gelukkigen bij wie je het pas gaat zien bij een heel laag vetpercentage. Jammer maar helaas.


Toen we thuis kwamen, had ik een achterstand op mijn werk opgelopen, omdat ik er anderhalve week niet was geweest. Tegelijkertijd werd het steeds drukker en ging mijn collega met zwangerschapsverlof. Daarnaast ging ik tijdelijk een extra avond lesgeven en zaten mijn weken vol met sociale verplichtingen. Gezellig, maar er bleef geen tijd meer over voor trainen of bloggen. Ik voelde me heel erg gestrest, ik schreef er een artikel over voor Followfitgirls (dat kun je hier lezen).


Natuurlijk had ik ook momenten niks te doen. Maar door alle stress voelde ik me helemaal lamgeslagen en lukte het me gewoon niet om te gaan trainen. Mijn lichaam was vermoeid en ik voelde enorme behoefte om op de bank te zitten en series te kijken. Ik heb er dan ook aan toegegeven, maar echt lekker voelde (en voel) ik me er niet bij.

Ik besloot om te stoppen met mijn steples. Ik zou het nog 2 maanden blijven doen en in die tijd mijn collega op te leiden. Zij deed al elke week mee en ze geeft al andere lessen, dus ze had niet heel veel begeleiding nodig. Sinds juli geef ik dan ook nog maar 1 les op maandagavond en 1 op woensdagavond. Dat gaf meteen zoveel rust. Ik hoefde geen steplessen meer te verzinnen en ik hoefde me niet meer te haasten. Zo kan ik op maandag rustig overwerken als dat nodig is.


Over 3 weken heb ik vakantie, daarna blijf ik nog maar 1 avond per week lesgeven. Dan houd ik opeens lekker veel tijd over om zelf te trainen. Afgelopen week heb ik een yogales gevolgd, dat was wel erg fijn. Ik ga dat zeker vaker doen. Verder ga ik een weekplanning maken, waarop ik al mijn vaste bezigheden zet, plus de tijden die ik wil gaan aanhouden voor het sporten.

Van Health Advies Breda kreeg ik een eet- en trainingsschema. Het eetschema lijkt veel op mijn vorige schema’s, het ontbijt, tussendoortjes en lunch zijn nog steeds hetzelfde en daar houd ik me aan. Alleen ben ik weer elke dag gaan snoepen. Er ligt altijd een reep chocola in mijn la. Dat vind ik wel heel jammer, ik heb meteen weer een buikje gekregen.

Qua avondeten gaat het met perioden goed. Ik eet dagelijks 35 gram koolhydraten, ca 300 gram groenten en ca 100 gram vleesvervanger. Alleen ga ik tussendoor snoepen, jeweetwel, die momenten tussen het uit je werk komen en eten. Eigenlijk moet ik in de avond dan nog een omelet van 4 eiwitten en 1 eigeel eten, maar dat is me de afgelopen maanden welgeteld 2x gelukt. Ik heb gewoon echt geen zin om om 22.00 nog een omelet te bakken en op te eten. Dus dan houd ik het liever bij een eiwitshake na het trainen. De afgelopen weken waren er veel etentjes, barbecues en door het warme weer had ik ook geen zin in rijst met groenten. En eerlijk is eerlijk, ik heb toch weer een paar keer een zak chips gekocht (en leeg gegeten) en er zijn altijd wel weer koekjes en chocola in huis.

De laatste tijd merk ik totaal geen vooruitgang meer. Ik word niet strakker, ik ben een kilo aangekomen en ik voel weer steeds die spiervermoeidheid die ik ook had toen ik begon bij Health Advies Breda. Ik vermoed dat ik wat meer op mijn eiwitinname moet letten. Dat scheelde in het begin ook veel.

Ik heb met Zwier gemaild om uit te leggen waarom ik zo’n lange tijd niet langs ben geweest en dat ik me niet aan mijn schema’s heb kunnen houden. Ik baal er zelf echt wel van. Ik heb echt veel moeite met plannen. Het voelt al heel snel als “moeten”, terwijl ik sporten eigenlijk harstikke leuk vind en het daarom ook als “mogen” moet voelen. Zwier gaf aan dat ik eerst maar even moet zorgen dat ik weer even lekker in mijn vel zit en dat het dan wel weer komt.


Voor nu: ik merk dat hardlopen stressverlagend werkt. Dat kan ik ook gemakkelijk plannen. Het kan lang of kort duren en het kan op elk moment. Voor de komende tijd: ik ga een planning maken, ik wil het bloggen weer oppakken en proberen 3x per week te gaan trainen. Dat zou moeten lukken als ik nog maar 1 avond lesgeef. Ik kan voor of na mijn les een van de 3 trainingen doen. Mijn huidige trainingen zijn lekker kort, ik kan ze allemaal binnen een half uur doen, dus dat is wel heel fijn.

Hoe maak jij je planningen, en lukt het jou om je er aan te houden?

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s